Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Autor
Urbańska Sylwia (nauki humanistyczne)
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Eurosieroctwo
(1)
Kobieta
(1)
Macierzyństwo
(1)
Migracje
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Polacy za granicą
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rozwód
(1)
Uczenie się
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej.)
Na okł. skrócony tyt. serii: Monografie FNP.
Bibliogr. s. 343-363. Indeksy.
Zawiera: CZĘŚĆ I. INSPIRACJE TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE.
Zawiera: WPROWADZENIE. Transnarodowe macierzyństwo - ramy historyczne. Płeć a współczesny kolonializm. Polski w ekonomii globalnej - biografie dwóch dekad transformacji. Procesy wykorzeniające a opieka rezydencjalna. Cele badawcze.
Zawiera: ROZDZIAŁ I. "MATKI NA ODLEGŁOŚĆ" W LITERATURZE - W POSZUKIWANIU POJĘĆ I PERSPEKTYW. Na marginesie badań sondażowych. Na marginesie badań jakościowych. Opieka a terytorium domu - krytycznie o wpływach funkcjonalizmu. Transnarodowość jako propozycja ujęcia "relacji opiekuńczej na odległość". Macierzyństwo w paradygmacie interpretatywnym. Pojęcia analityczne w badaniach stawania się transnarodową matką.
Zawiera: ROZDZIAŁ 2. MIĘDZY ROLĄ BADACZKI A UCZESTNICZKĄ. O METODOLOGII BADAŃ. Autoetnografia jako punkt wyjścia. Badania terenowe - uzyskiwanie "potrójnego dostępu". Wywiad narracyjny - wokół kwestii etycznych i zagadnień doboru próby. Specjalistyczna transkrypcja. Analiza dyskursu wokół "eurosieroctwa".
Zawiera: CZĘŚĆ II. WARIANTY PRZEJŚCIA W TRANSNARODOWE MACIERZYŃSTWO.
Zawiera: ROZDZIAŁ I. PROBLEM MATKI (ŻONY) POLKI. MIGRACJA EKONOMICZNA JAKO STUDIUM PRZEJŚĆ STATUSOWYCH. Niedostrzeżony wymiar. Społeczno-kulturowe kulisy niektórych wariantów migracji ekonomicznych. Krytycznie o dominacji modeli ekonomicznych w literaturze migracyjnej. Migracja jako zagrożenie - fatalizm interpretacji w dyskursie naukowym. Perspektywa badawcza - trajektorie biograficzne a studium przejść statusowych. Nieustrukturyzowane przejścia statusowe. Własności procesu przejść statusowych. Globalizacja przebiegu separacji/rozwodu w doświadczeniach migracyjnych robotnic.
Zawiera: ROZDZIAŁ 2. DETRADYCJONALIZUJACY POTENCJAŁ MIGRACJI. STUDIUM PRZEJŚĆ STATUSOWYCH POLSKICH MIGRANTEK PO 1989 ROKU. Separacja i rozwód w tradycyjnej kulturze - nieustrukturyzowane "przejścia statutowe". Markery niedostępności rozwodu - wzory adaptacji i mortyfikacje tożsamości. "Balansowanie na cienkiej linie" - wielowymiarowe adaptacje w biografii rolniczki. Kurczenie się ekonomiczno-instytucjonalnych opcji pozostania w Polsce. Wykluczenie ekonomiczne. Wykluczenie mieszkaniowe. Wykluczenie instytucjonalne. Wykluczenie z prawa do bezpieczeństwa. Migracje jako wzorzec separacji/rozwodu - kolektywne przejścia statusowe.
Zawiera: ROZDZIAŁ 3. WARIANTY TWORZENIA SIĘ "OPIEKI NA ODLEGŁOŚĆ". ANALIZA WZORCOWYCH PRZYPADKÓW. Warianty społeczno-ekonomiczne. Migracja jako konsekwencja bycia porzuconą - przypadek Wandy. Migracja jako plan separacji/rozwodu - przypadek Bożeny. Kontekst podejrzenia. Migracja jako ucieczka przed przemocą w małżeństwie/ rodzinie - przypadek Wiesławy. Migracja jako przymusowa "nominacja" w układzie pieczeniarskim. Warianty ekonomiczne. Podsumowanie.
Zawiera: CZĘŚĆ III. "PĘKNIĘTA" TOŻSAMOŚĆ. PRÓBA UTRZYMYWANIA CHWIEJNEJ RÓWNOWAGI W RELACJACH.
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. STRATEGIE "REPEROWANIA" TOŻSAMOŚCI. Między "amputacją" a rutynizacją - proces stawania się robotnicą. Transnarodowa matka Polka - tradycyjne zasoby w legitymizacjach. "Umowa migracyjna" z dziećmi. Symbolika poświęcenia. Polka potrafi - strategie opiekuńcze "na odległość".
Zawiera: ROZDZIAŁ 2. MACIERZYŃSTWO W KONTEKSCIE PODEJRZENIA - ZAŁAMYWANIE SIĘ CHWIEJNEJ RÓWNOWAGI. Opiekunowie w przedstawianiu transnarodowego macierzyństwa jako porzucenia - społeczno-ekonomiczne warianty wyjazdów migracyjnych. Porzucenie vs. poświęcenie - nieprzekładalność perspektyw w interakcjach z dziećmi. Przypadek Wandy. Przypadek Barbary. Uwarunkowania strukturalne i układy opiekuńcze a wprowadzanie kontekstu podejrzenia. Przypadek Aldony. Przypadek Wiesławy. Trajektoria "odstawania się matką" - konsekwencje wprowadzania kontekstów podejrzeń dla tożsamości i biografii kobiet. Ambiwalencja - utracony czas vs. biografia jako poświęcenie. Warianty ekonomiczne. Druga strona "Kultury migracyjnej" - społeczności migracyjne w generowaniu kontekstów podejrzeń.
Zawiera: ROZDZIAŁ 3. CAŁA POLSKA LICZY "EUROSIEROTY". PANIKA MORALNA I PŁEĆ W WYKLUCZENIU ORAZ STYGMATYZACJI RODZIN MIGRANTÓW. Panika moralna a zmiana społeczna. Kariera pojęcia "eurosieroctwo". Ogólnopolskie akcje liczenia "eurosierot". Ale kim jest "eurosierota"? Obraz dysfunkcjonalnego rodzica i dyskurs moralny. "Ucieczka Polek" - problem z nierezydencjalną matką. Instytucjonalizacja "eurosieroctwa" - gdy pomoc staje się stygmatyzacją. Podsumowanie.
Streszcz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-302, netogr. s. 302-303.
Zawiera: I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się. 1. Dlaczego neurodydaktyka? 2. Jak działa mózg - fakty i liczby. 3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń. 4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie. 5. Czy nauka może być przyjemna? 6. Neuroplastyczność. 7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy. 8. Reguły w szkole i w życiu. 9. Uczenie się jawne i utajone. 10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się.
Zawiera: II. Fascynujące neurony lustrzane. 1. Co mogą neurony lustrzane? 2. Mózg jako organ społeczny. 3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie. 4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki. 5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku empatii. 6. Neurony lustrzane a zabawa. 7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima "Spóźniony słowik".
Zawiera: III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci. 1. Czy Marc Prensky miał rację? 2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne. 3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu. 4. Nowe technologie a ADHD. 5. Multitasking. 6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna. 7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli. 8. Szkoła w erze Wikipedii. 9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat. 10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski.
Zawiera: IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji transmisyjnej. 1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego. 2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole. 3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole. 4. Dydaktyka konstruktywistyczna. 5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? 6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia. 7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć. 8. Cele edukacji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej